Lecția 2: INEGALITĂȚI REDUSE LIVE DE LA BAIA MARE, MARAMUREȘ

9 mai, 2021

A doua lecție a fost transmisă joi, 13 mai, de la ora 11:00! Tema lecției a fost Inegalități reduse (Obiectivul de dezvoltare durabilă 10). Dintre toate tipurile de inegalități, lecția a pus accent pe contextul socio-economic (părinți nevoiți să muncească în străinătate) și accesul la educație. Lecția e un stimul care poate fi folosit de profesori pentru a ajuta elevii să reflecteze la rolul educației și al empatiei pentru a diminua sau chiar stopa inechitățile sociale.

Învățătoarea Ioana Hochia a fost gazda lecției despre rolul educației, bunătate și empatie, în direct, simultan, cu sute de profesori și zeci de mii de copii din toată țara! Vedeți agenda lecției cu sugestii de facilitare direct din clasa (fizică sau online).

 

După lecție

Ce au învățat elevii din lecția de astăzi?
Puteți duce reflecția în multe direcții - legate de limbă și comunicare (ce regionalisme folosiți în zona dvs), geografie (unde s-a desfășurat lecția), dezvoltare personală (ce este empatia?) ș.a.

Vă invităm să reflectați alături de ei, pentru a clarifica și consolida câteva mari idei pe care materialul video le-a invocat, în funcție de nivelul clasei:

  • Ce fel de inegalități există în societate? Care e diferența între inegalitate și discriminare? (Aici puteți puncta că ne naștem diferiți și nu toate inegalitățile pot sau trebuie îndreptate, dar cele care blochează oportunitățile de dezvoltare, precum statutul economic, sexul, dizabilitățile, rasa, etnia, religia sau vârsta. Jocurile demonstrative au scos la iveală câteva astfel de exemple.)

  • Ce este empatia? Dar mila? Este vreo diferență? (Aici e important ca elevii să descopere că empatia înseamnă capacitatea de a înțelege emoțiile celorlalți, luând perspectiva acestora, în timp ce mila face apel la propriile credințe proiectate asupra celuilalt. Mila poate descuraja și poate să îi facă pe cei aflați în suferință să se simtă inferiori . Subliniați dreptul la demnitate al fiecărui copil, indiferent de condițiile în care trăiește.) 

  • Ce pot face oamenii pentru a combate inegalitățile care ne afectează cel mai tare societatea? (Puneți accent pe probleme specifice regiunii dvs, arătând cum unele lucruri țin de politici publice, altele de puterea economică și investiții, însă multe de implicarea civică a tuturor în comunitate, pentru a diminua inechitățile sociale).

 Tema sugerată are două părți:

  • Invitați elevii să-și facă un calendar al faptelor bune, dacă nu au deja, unde pot să adauge o dată pe săptămână ce lucru de ajutor au făcut din proprie inițiativă. 

  • Invitați elevii să scrie o scrisoare către copiii de la cea mai mică școală: rugați-i să pună data, locul, numele lor, să scrie un regionalism din zona lor și să le transmită un mesaj de prietenie.